Informační text NPI České Budějovice_SPN 2023
Systém podpory nadání a péče o nadané
Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) jako přímo řízená organizace MŠMT zabezpečuje prostřednictvím krajských koordinátorů cílenou podporu školám a školským zařízením v oblasti podpory nadání a péči o nadané/mimořádně nadané.
Na základě zkušeností NPI ČR, krajského pracoviště České Budějovice s touto problematikou doporučujeme:
- Webové stránky https://www.talentovani.cz/ , kde zejména upozorňujeme na záložky:
-
- Krajskou síť podpory nadání
- Nabídku pedagogům a školám – vzdělávací a konzultační možnosti, DVPP, spolupráce a síťování a další užitečné informace
- Přehled soutěží, které vyhlašuje MŠMT a organizuje NPI ČR
-
- Portál obsahuje základní informace i pro další odbornou veřejnost, ale také pro rodiče, včetně vhodných materiálů
- Zpřístupněné metodické materiály jsou určeny pro různé stupně vzdělávání, přičemž je zahrnuto i mimoškolní – zájmové či neformální vzdělávání, případně volnočasové aktivity se vzdělávacím obsahem
- Publikace k tématu podpory nadání
- Portál věnovaný žákům a studentům, který obsahuje vhodné aktivity, tipy na odborné texty, stipendijní možnosti aj.
- Informační blok „Nadání a nadaní“
- Projektové aktivity přinesly další podporu, např. projekt Podpora společného vzdělávání v praxi Zapojmevšechny.cz (zapojmevsechny.cz)
- Nejen k tématu hodnocení žáků se SVP a žáků nadaných při distanční výuce jsou věnovány informace ZDE
- Doporučení, inspirace a náměty pro sestavování IVP a PLPP
- V rámci Jihočeského kraje se do systému podpory nadání mimo jiné zapojily např. tyto instituce:
- Dětské centrum Mláďátka - jesle a školka zde
- ZŠ Máj II České Budějovice zde
- ZŠ O. Nedbala zde
- ZŠ J.K.Tyla v Písku zde
- ZŠ a MŠ Nová České Budějovice zde
- Gymnázium Jírovcova České Budějovice zde
- Gymnázium J.V.Jirsíka zde
- Gymnázium Česká zde
- Gymnázium Strakonice zde
- VOŠ, SPŠ automobilní a technická České Budějovice zde
- VOŠ a SPŠ Písek zde
- SOŠE COP Hluboká zde
- Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích zde (PŘF JU zde, ZSF JU zde)
-
- KÚ Jihočeského kraje zde
- Pedagogicko–psychologická poradna Č. Budějovice (Tábor) zde
- Nadace pro podporu vzdělávání a vědy zde
- Jihočeský vědeckotechnický park zde
- Jihočeská vědecká knihovna zde
- DDM Strakonice zde
- DDM Tábor zde
- QCC Šachová univerzita zde
- Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s. zde
- Jihočeská společnost pro rozvoj lidských zdrojů zde
- Mensa zde
- ČŠI zde
- a další
- NPI ČR vytvořilo na téma nadání množství webinářů, jejich záznamy jsou pro zájemce k dispozici na:
- Virtuální hospitace:
-
- Virtuální hospitace ZŠ nám. Curieových, Praha – PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová. Ukázka skupinové výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků na Základní škole nám. Curieových, Praha 1. Podívejte se, jak se žáci 2. ročníku pod vedením PaedDr. Ivety Stehlíkové Bassyové „poprali“ s projektem na téma Vznik Československa, zde
-
- Virtuální hospitace ZŠ Hálkova – Mgr. Lenka Baše. Ukázka skupinové výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků a žáků s dvojí výjimečností na Fakultní základní škole Olomouc, Hálkova 4, zde.
- Virtuální hospitace MŠ Varenská, Ostrava – Mgr. Stanislava Korcová. Cílem videohospitace je ukázat, jakým způsobem lze v mateřské škole pracovat s nadanými a mimořádně nadanými dětmi. Ukázka z Mateřské školy Varenska v Ostravě je zaměřená na podporu rozvoje nadaných dětí. V průběhu dopoledních činností jsou ukázány situace, ve kterých učitelka uplatňuje základní principy práce s nadanými dětmi, zde.
- Podcasty:
- Aktuality – Na co bychom Vás rádi upozornili:
- Jak na pedagogickou intervenci po novele Vyhlášky č. 27/2016 Sb., zde
- Užitečné odkazy
- Europass
- Digitální a technická laboratoř (DATEL): YouTube kanál s praktickými videi k rozvoji digitálních dovedností
- NPI ČR/MŠMT: portál věnovaný revizím RVP ZV
- NPI ČR: YouTube kanál věnovaný vzdělávání dospělých
- Talnet
Národní pedagogický institut České republiky, krajské pracoviště České Budějovice, 370 01 Hlinsko 49
Mgr. Michaela Robová., 771 273 654, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.